Logo

NicePlace jubilejas stāsts Nr.17
10. 06. PLKST. 20:35

2013. gads iesākās kā parasti – ar virkni jaunu produktu vai jau esošo papildinājumu. Pašiem par pārsteigumu, tagad kompilējot NicePlace stāstus, secinājām, ka vieni no populārākajiem NicePlace krūžu paliktņiem – ar adījumu fragmnetu kolāžu, Lielvārdes jostas fragmentu un grafiskajiem Rīgas objektiem mūsu sortimentā tika uzradušies vien 2013. gada maijā.

Ļoti būtiski jaunumi NicePlace dzīvē norisinājās jūnijā. Tikām radījuši jaunu papīrlietu kolekciju AUSTRA. Papīrlietu kolekcijā ietilpa jauna veida blociņi, krūžu paliktņu komplekti, dubultās pastkartes, dāvanu etiķešu komplekti, iekarināmo dekoru komplekti un pašu rokām saliekami telpiskie objekti. Tātad − sešas priekšmetiskās vienības, kuras turklāt pirmo reizi NicePlace vēsturē bija izvērstas sešos krāsu kodos, ļaujot ikvienam atrast sev vēlamo versiju.

Kolekcijas priekšmeti pilnībā saglabāja gan vizuālo, gan materiālo saikni ar Latviju – tajā ietilpstošie izstrādājumi izgatavoti no Līgatnes papīrfabrikā no atkārtoti pārstrādātām izejvielām ražota papīra, turklāt ikvienam izstrādājumam piešķirts FSC (saudzīgas mežu apsaimniekošanas) sertifikāts līdz ar norādi 100% reciklēts.

Dizaina AUSTRA pamatā ir latviešu etnogrāfiskā zīme Austras koks, kas attēlo cilvēka priekšstatu par pasauli: saknes simbolizē pazemes pasauli; stumbrs – vidus pasauli, kurā dzīvo cilvēki un citas dzīvas būtnes, savukārt koka lapotne ataino debesu pasauli. Austras koks ir dienas rituma grafisks tēlojums, simbolizē tās saikni ar garīgumu. NicePlace radītajā dizainā zīme kārtojas sarežģītā un daudzslāņainā ritmā: katrs Austras koka četrinieks papildus izveido rīta zvaigzni − Auseklīti, tādejādi kopskatā radot folklorā daudzkārt minēto zvaigžņu deķi (sagšu). Simbolisma piesātināts grafiskais veidols, kas, protams, var tikt uztverts arī vienkārši kā ritmizēti ornamentāls veidojums. 

Atzīmējot savu septiņgadi, 2013. gada jūnijā mainījām arī NicePlace vizuālo identitāti. Komentējām šo soli šādi: Šodien paiet septiņi gadi kopš NicePlace reģistrēts kā uzņēmums. Esam sasnieguši to vecumu, kad bērni sāk iet skolā, pamazām kļūstot pieauguši. Tālab nākam klajā ar pārmaiņām mūsu izskatā – jaunu vizuālo identitāti, jaunām idejām un jaunām lietām, ar kurām soli pa solim jūs iepazīstināsim.

No 5.−7. jūnijā Tokijā starptautiskajā izstādē „Interior Lifestyle Tokyo 2013” Latvijas nacionālajā stendā ar Latvijas Investīciju attīstības aģentūras (LIAA) laipnu gādību un finansiālu atbalstu, demonstrējot jauno identitāti un jaunajās papīrlietas, piedalījās arī NicePlace. Uzņēmumu pārstāvēja viena no īpašniecēm un māksliniece Zane Ernštreite. Lai arī šķita, ka varētu būt tālāka sadarbība ar vēl kādiem Japānas uzņēmumiem, tā tomēr nenotika, un NicePlace joprojām nelielos apjomos eksportē savu produkciju tikai uz Kobi, sadarbojoties ar neliela biznesa īpašnieci Akiko Mizoguči.