Logo

Mūzika, kas šogad padarījusi NicePlace dzīvi skaistāku, IV daļa
23. 12. PLKST. 15:44

31. Norvēģu duets KINGS OF CONVENIENCE ir apburoši un, mūsuprāt, ļoti neziemeļnieciski. Tik šķietami vienkārša, trausla, delikāta un silta mūzika, ka ... to nav iespējams neiemīlēt. Un viņi pirms dažiem gadiem bija Rīgā, bet NicePlace nebija uz šo koncertu. Eh! Dziesma „The Build Up” ir no viņu otrā albuma „Riot on an Empty Street” (2004), kurā kā viesmāksliniece ir piedalījusies jau mūsu TOP 40 pirmajā daļā ievietotā kanādiete Feist:

 

 

 

 

32. BJÖRK un Guðmundar Ingólfssonar Tríó. Vēl tikai slavas rītausmā Björk kopā ar islandiešu džeza trio ierakstīja ekspresīvu, elektrizējošu un spilgtu albumu „Gling-Gló” (1990), kas viņu pierādīja kā nepārspējamu vokālisti. NicePlace šādu Björk biogrāfijas sadaļu atklāja relatīvi nesen un šis džeza albums joprojām ir ļoti iemīļots un tiek bieži klausīts. Īpaši brīžos, kad nepieciešams enerģijas lādiņš. Theodór Einarsson kompozīcija „Kata Rokkar”:

 

 

 

 

33. Ir lietas, kas nepāriet. BORISS GREBENŠČIKOVS. Neticēsiet, bet NicePlace uz viņa koncertu tālā 1991. gada maijā Latviešu biedrības namā bija kopā :) Ko nu te daudz − šajā mūzikā katrs var atrast to, ko vēlās, jo ierakstu ir ļoti daudz un bezgala dažādi. Valts, izdzīvojis posmu, kad klausījās tikai un vienīgi Grebenščikovu, ir kļuvis nedaudz rezervēts. Zanei joprojām ir dienas, kad no rīta līdz vakaram skan B.G. Tas, ka NP TOP 40 Grebenščikovs noteikti jāiekļauj, bija skaidrs. Bet − ko no visa?! Lai tad ir 1991. gada koncerta ieraksts Kirovā ar „Kapitan Voroņin”, kas tika spēlēts arī toreiz Rīgā, − vēl jauns un bezgala šarmants B.G.:

 

 

 

 

34. San Diego (Kalifornija) grupa ILYA ar dziesmu „Blatchford” no albuma „Poise Is The Greater Architect” (2003). Blanca Rojas poētiski sagurusī balss ar mānīgi šauro diapzonu, it kā turoties dažu nošu amplitūdā, liek aizrauties elpai. Tīra ambience ar negaidīti asiem industriāliem iestarpinājumiem:

 

 

 

35. Vēl viena fascinējoša sieviete, kas dzied, pavadot sevi uz klavierēm, − amerikāniete TORI AMOS (1963). Patiesībā viena no tām, kura šādu stilu pārliecinoši ieviesa. Dziesma „1000 Oceans” ir no 1999. gada dubultalbuma „Back To Venus”. NicePlace plauktiņā ir arī daudz klausītais viņas nākamais albums „Strange Little Girls” (2001), kurā Tori Amos perfomē tikai vīriešu kārtas izpildītāju dziesmas. Bet šeit un tagad viņas burvīgā balss ar tikpat burvīgo dziesmas „1000 Oceans” vizualizāciju:

 

 

 

 

36. Britu inteliģentā roka veterāni MARRILION ar „It’s Not Your Fault” no akustiskā albuma „Less is More” (2009). Uz ziniet, viņi bija Rīgā 2009. gada novembrī, un NicePlace bija tas gods būt klātesošiem šajā brīnišķīgajā koncertā pustukšā Kongresu nama zālē. Un Anglijā tajā pat laikā koncerti bija izpārdoti ilgu laiku uz priekšu... Bet domājam, ka arī nelielais cilvēku daudzums viņiem sagādāja gandarījumu, jo viss notika ar ovācijām. Ak, Steve Hogarth smeldzīgais vokāls!:

 

 

 

 

37. Austrālijā dzimušais ielu mūziķis Dub FX (Benjamin Stanford) ar savu skaņdarbu „Flow”. Ieraksta mikrofoni ar atkārtojuma funkciju (loop), sampleri un dažādu efektu pedāļi mūsdienās ļauj izpildītājiem vienpatīgi veidot uzstāšanos ar veselas grupas vērienu, izmantojot vien savu balsi. Šajā gadījumā ir piepulcēts tāds pats perfomances meistars − saksofonists Woodnote, bet samāsterēts viss ir turpat uz vietas, ne vairs skaņu studijā ar neskaitāmu cilvēku piedalīšanos. Dub FX šopavasar bija Rīgā, NicePlace bija pat iegādātas biļetes, kas beidzamajā brīdī, diemžēl, tika atdotas citiem laimīgajiem:

 

 

 

38. HOLD YOUR HORSES „70 Million” ir spilgts piemērs, kā mazzināmai franču-amerikāņu grupai iegūt popularitāti, izmantojot internetu. NicePlace joprojām nereti drūvīgā noskaņojumā noskatās šo asprātīgo, ar izdomu aranžēto, mākslas darbu parādi jestri mīlīgā muzikālā ietvarā. Pašā sākumā, kad klips līdz mums atklīda, Zane, neskatoties uz faktu, ka internetā jau varēja atrast pilnu gleznu sarakstu, pavadīja veselu vakaru, pierādīdama sev, ka spēj atšifrēt redzamās gleznas. Tas viņai arī teju 100% izdevās, atskaitot bizantiskos enģeļus, kas var būt teju jebkurš ikoniskais mākslas darbs. Jo īpaši sajūsminamies par Botticelli, Manet un Chagall atveidojumu:

 

 

 

 

39. Domājam, ka ne vienam vien no jums, pietuvojoties NP TOP 40 beigu galam, rodas jatājums: „Bet, kā tad ar latviešu mūziku?!” Atzīstamies godīgi, ka pārlieku daudz no NicePlace puses tā klausīta netiek. Bet ir viena laika nogrieznī vērtību nezaudējoša lieta, kas NicePlace mītnē atskan ļoti bieži − harizmātiskais HARALDS SĪMANIS. Mēs esam viņu klātienē klausījušies divreiz − 2009. gada vasarā Valmierā, kur dziesminieks uzstājās sv. Sīmaņa baznīcā un 2010. gadā Rīgā, „Artelī”. Abas uzstāšanās bija ļoti atšķirīgas, bet ar vienu kopsaucēju − lieliskas. Un lielisks ir viņa vienīgais izdotais albums „Starp divām gaismām” (2006). Pašmācības ceļā ģitāras un ērģeļu spēli apguvušais Sīmanis atpazīstamību ieguva 1980. gadā, kad „Mikrofona dziesmu aptaujas” noslēguma koncertā izpildīja savu balādi „Ezers”. Dziesma ar savu skanējumu krasi atšķirās no visa, kas līdz tam bija pārraidīts LTV. Šo ierakstu tad arī esam izvēlējušies ievietot savā TOP 40:

 

 

 

 

40. Kā noslēdzošais gabals NP TOP 40 ir muzikāls gardums − britu mūzikas zvaigzne STING kopā ar bosniešu lautistu Edin Karamazov izpilda 16. gadsimta komponista John Dowland sacerēto „Come Again”. Ir arī vesels albums − „Songs from the Labirinth” (2006) − kura muzikālo pamatu veido John Dowland mūzika. Tiem, kas gribētu dzirdēt oriģinālus, varam pačukstēt, ka daudzas no Stinga versijā dzirdamajām dziesmām mūsdienās ir apkopotas John Downland albumā „In Darkness Let Me Dwell”. Sting uzdrīkstēšanās pieķerties šādam klasiskās mūzikas materiālam ir apbrīnojama un, mūsuprāt, arī rezultāts ir apbrīnas vērts. Tieši Ziemassvētku laikam. Un jo skaistus šos svētkus mēs, NicePlace, jums novēlam!: